EMPATYCZNA KOMUNIKACJA

EMPATYCZNA KOMUNIKACJA

KOMUNIKACJA

CZYM JEST EMPATYCZNA KOMUNIKACJA?

Warsztat „Empatyczna komunikacja. Racja czy relacja?” to spotkanie, podczas którego uczestnicy dowiedzą się jak zamienić opresyjny sposób komunikowania nastawiony na dominację, na styl empatyczny, inkluzywny motywowany chęcią zbudowania pogłębionej relacji z drugim człowiekiem.

Celem warsztatu jest poszerzenie kompetencji komunikacyjnych w taki sposób, aby świadomie zacząć kreować język oraz formę wypowiedzi pozytywnie wpływające na porozumienie. Aby koncentrować się nie tylko na przekazie i na realizacji własnego celu, ale także na potrzebach obu stron, gotowości i więzi.

Podczas warsztatu:

  • dowiesz się czym jest, a czym nie jest empatia i jakie ma zastosowanie w komunikacji,
  • przyjrzysz się swoim trudnościom komunikacyjnym i poznasz narzędzia sprzyjające lepszemu rozumieniu się,
  • doświadczysz słuchania otwartego i aktywnego i zobaczysz, jakie może mieć znaczenie dla relacji,
  • przećwiczysz mówienie o uczuciach i potrzebach z zastosowaniem 4 kroków Porozumienia bez przemocy,
  • zobaczysz jakie emocje i blokady stoją za brakiem otwartości w komunikacji,
  • podyskutujesz o granicach empatii i autentyczności w życiu osobistym i zawodowym,
  • wymienisz się doświadczeniami i strategiami sprzyjającymi lepszemu porozumiewaniu się.

CO ZYSZKASZ DZIĘKI UDZIAŁOWI W WARSZTACIE

  • Unikniesz wielu konfliktów w relacjach prywatnych i zawodowych dzięki większej uważności i trosce w formułowaniu własnych myśli.
  • Lepiej zrozumiesz innych, dzięki znajomości narzędzi uważnego i aktywnego słuchania.
  • Nadasz odpowiednią dynamikę relacjom osobistym i zawodowym, dzięki większej otwartości w mówieniu o uczuciach, potrzebach i jasnemu wyrażaniu próśb.
  • Wzbogacisz swój sposób komunikowania się, co pomoże w budowaniu trwałych i głębokich więzi.
  • Nauczysz się udzielać informacji zwrotnych pozytywnych i korekcyjnych z zachowaniem godności i szacunku dla obu stron.

PROGRAM

  • Raz się dogadujemy, raz nie. O co w tym chodzi? – o uważności na język, postawę, emocje i sposób formułowania myśli.
  • Dlaczego moja troska i opieka są odbierane jak atak? – czym jest empatia i dlaczego nie zawsze działa?
  • Bo ty zawsze, bo ty nigdy… – o barierach w komunikacji i o tym, jak ich unikać.
  • Kto ma rację? – o znaczeniu logiki i jej złudnej wartości w budowaniu więzi.
  • Domyśl się – czyli najprostsza droga do konfliktu – o potrzebach, otwartości i autentyczności, które zbliżają i pomagają unikać nieporozumień.
  • Wolę nie mówić nic, niż ujawniać uczucia – o tym jak mówić o swoich uczuciach, żeby czuć się bezpiecznie?

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

  • Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00 – 17:00
  • Zajęcia realizowane są w małych grupach – do 12 osób
  • Miejsce: Ośrodek Intra, Warszawa

TERMINY

24-25 kwietnia 2025 r.

KONTAKT

Jeśli mają Państwo dodatkowe pytania prosimy o kontakt:

Izabela Wiącek

Koordynatorka ds. szkoleń
tel. 577 761 122
szkolenia@osrodekintra.pl

Ten warsztat możemy także zrealizować w formie zamkniętej dla firm i instytucji.

Empatyczna komunikacja 24-25 kwietnia 2025 r.

Prowadzenie: Radosław Pancewicz

    Dane pracownika

    Dane pracownika 2

    Dane pracownika 3

    DANE FIRMOWE:

    Dołącz wypełnione oświadczenie

    Osoba dokonująca zapisu / osoba do kontaktu

    Niniejsze szkolenie może zostać zwolnione z podatku VAT, jeżeli ma ono charakter kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych w co najmniej 70%. W celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków należy wypełnić Oświadczenie, które znajduje się tutaj.