Polityka prywatności

Polityka prywatności

Polityka prywatności

1. Administrator danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Ośrodek Pomocy i Edukacji Psychologicznej Intra K. Jedliński, M. Fijewska, J. Sokół–Jedlińska, D. Fijewski spółka jawna z siedzibą w Warszawie, ul. Bajana 4, 01-904 Warszawa, wpisana do KRS pod numerem 0000395732, NIP 5261737475, REGON 011059252.

Z Administratrem Danych osobowych można kontaktować się bądź e-mailowo za pośrednictwem adresu: sekretariat@osrodekintra.pl bądź telefonicznie pod numerem, tel. 22 892 00 66.

2.  Zakres przetwarzanych danych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Pacjentów/Klientów, w postaci w, szczególności: imię, nazwisko, numer PESEL, adres e-mail, numer telefonu, adres zamieszkania, a także inne dane zawarte w dokumentacji medycznej, niezbędne do świadczenia usług psychoterapeutycznych, psychiatrycznych, superwizyjnych, konsultacyjnych oraz edukacyjnych.

3. Cele i podstawy przetwarzania danych

Dane osobowe przetwarzane są w celu:

– obsługi rejestracji wizyt online i telefonicznej,
– realizacji usług psychoterapeutycznych, psychiatrycznych i edukacyjnych,
– prowadzenia dokumentacji medycznej i rozliczeń finansowych,
–  zapewnienia kontaktu z Pacjentem/Klientem,
–  wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze,
– obsłudze zgłoszonych reklamacji

Podstawą prawną przetwarzania są przepisy RODO (art. 6 i 9), ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta oraz ustawa z dnia 19 sierpnia 1994 r. o ochronie zdrowia psychicznego.

4. Odbiorcy danych

Dane osobowe, mogą być udostępniane na zewnątrz jedynie w wyjątkowych przypadkach. W szczególności podstawą prawną udostępnienia, mogą być przepisy prawa, które zezwalają organom publicznym na dostęp do danych osobowych.

W zależności od celów przetwarzania, dane osobowe mogą być udostępniane następującym kategoriom odbiorców:
– specjalistom współpracującym z Ośrodkiem (psychoterapeutom, psychiatrom, superwizorom, konsultantom),
– podmiotom świadczącym usługi informatyczne, w tym dostawcom systemów rejestracyjnych i oprogramowania do obsługi działalności Ośrodka (np. system Medfile, program Insert),
– podmiotom świadczącym usługi księgowe i doradcze – w zakresie niezbędnym do prowadzenia rozliczeń finansowych i podatkowych,
– operatorom płatności i bankom – w zakresie realizacji płatności,
– innym podmiotom, gdy wymagają tego przepisy prawa.

Dane osobowe mogą być również przetwarzane przez upoważnionych pracowników i współpracowników Ośrodka (w tym pracowników sekretariatu poradni i szkoły), działających na podstawie stosownych upoważnień i zobowiązanych do zachowania poufności.

5. Okres przechowywania danych

Dane osobowe przechowywane są przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, a w przypadku dokumentacji medycznej – przez okres wymagany przepisami prawa (co do zasady 20 lat od daty dokonania wpisu).

6. Prawa osób, których dane osobowe dotyczą

Pacjent/Klient ma prawo do:
– dostępu do swoich danych osobowych (zgodnie z art. 15 RODO),
– sprostowania nieprawidłowych danych osobowych (zgodnie z art. 16 RODO);
– uzupełnienia niekompletnych danych osobowych (zgodnie z art. 16 RODO);
– żądana ograniczenia przetwarzania danych osobowych (zgodnie z art. 18 RODO);
– żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach przewidzianych prawem (zgodnie z art. 17 RODO),
– wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych (zgodnie z art. 21 RODO);
– przenoszenia danych (zgodnie z art. 20 RODO);
– wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych w dowolnym momencie (zgodnie z art. 7 RODO);

W przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

7. Przekazywanie danych poza EOG

Jeżeli korzystamy z usług dostawców mających siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (np. Google Workspace, Zoom), dane mogą być przekazywane do państw trzecich wyłącznie w zakresie i na zasadach określonych w RODO, przy zastosowaniu odpowiednich zabezpieczeń.

8. Bezpieczeństwo danych

Administrator stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby chronić dane osobowe przed nieuprawnionym dostępem, utratą, zniszczeniem lub nieuprawnionym ujawnieniem. Obejmuje to m.in. korzystanie z zabezpieczonych systemów informatycznych, procedury dostępu oraz regularne aktualizacje oprogramowania.

9. Pliki cookies i logi serwera

Strona internetowa Ośrodka wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia prawidłowego działania oraz w celach statystycznych.

Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Użytkownik może zarządzać ustawieniami cookies w swojej przeglądarce. Logi serwera mogą być gromadzone w celu zapewnienia bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania strony.

10. Postanowienia końcowe

Polityka Prywatności dostępna jest na stronie internetowej Ośrodka oraz w jego siedzibie. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w Polityce Prywatności w przypadku zmiany przepisów prawa lub sposobu świadczenia usług. O zmianach Pacjenci będą informowani poprzez publikację nowej wersji na stronie internetowej.