Asertywność to umiejętność pełnego wyrażania siebie w kontakcie z inną osobą czy osobami. Zachowanie asertywne oznacza bezpośrednie, uczciwe i stanowcze wyrażenie wobec innej osoby swoich uczuć, postaw, opinii lub pragnień, w sposób respektujący uczucia, postawy, opinie, prawa i pragnienia drugiej osoby. Zachowanie asertywne różni się więc od zachowania agresywnego, oznacza bowiem korzystanie z osobistych praw bez naruszania praw innych osób. Zachowanie asertywne różni się też od zachowania uległego, zakłada bowiem działanie zgodne z własnym interesem oraz stanowczą obronę siebie i swoich praw – bez nieuzasadnionego niepokoju, łagodnie, lecz stanowczo.
„Stanowczo, łagodnie, bez lęku” – Maria Król – Fijewska

Stanowczo. łagodnie, bez lęku – czyli jak?
Warsztat pozwala na rozwój kompetencji interpersonalnych, ułatwiających asertywną komunikację. Uczestnicy poznają własny styl komunikacji, przyjrzą się indywidualnemu podejściu do asertywności, oraz nauczą się sposobów reagowania w sytuacjach trudnych. Wszystkie te umiejętności będzie można zastosować w praktyce podczas licznych ćwiczeń. Podczas warsztatu będzie można przećwiczyć zdobywane umiejętności oraz wypracować sposoby reagowania w sytuacjach trudnych. Osoby biorące udział w szkoleniu poznają narzędzia i techniki asertywne, przydatne w wielu obszarach codziennego funkcjonowania zarówno w życiu osobistym jak i zawodowym.
Cele szkolenia:
- Zrozumienie siebie w procesie komunikacji – swoich celów, potrzeb, oczekiwań i intencji;
- Zdobycie umiejętności budowania jasnego przekazu;
- Poznanie zakłóceń w komunikacji oraz dynamiki relacji interpersonalnych;
- Zdobycie wiedzy na temat warunków efektywnej współpracy zespołowej;
- Zwiększenie efektywności osobistej w budowaniu partnerskich relacji;
- Praktyczne ćwiczenia na przykładach własnych – opanowanie technik skutecznej komunikacji oraz wypracowanie strategii zachowań w obliczu konkretnych sytuacji.
PROGRAM SZKOLENIA
1. Postawa asertywna – budowanie indywidualnego rozumienia
- Asertywność – czym jest?
- Asertywność, agresja czy uległość? – jak świadomie wybierać
- Co daje asertywność w relacjach osobistych i zawodowych?
2. Asertywna obrona i stawianie granic – nauka zachowań i doświadczanie
- Odmawianie
- Wyrażanie i obrona własnych poglądów
- Reagowanie na nieuzasadnione i uzasadnione uwagi krytyczne
- Obrona przed manipulacją, agresją, atakiem werbalnym, presją i ingerencją
3. Asertywna ekspansja i wywieranie wpływu – nauka zachowań i doświadczanie
- Skuteczne wyrażanie próśb i oczekiwań – konkret & kontrakt
- Udzielanie konstruktywnej krytyki – budowanie własnego autorytetu
- Siła asertywnej pochwały – pozytywne kreowanie otaczającej rzeczywistości
4. Filary konstruktywnego dialogu – techniki i narzędzia
- Narzędzie konstruktywnej komunikacji – jak słuchać, by inni mówili i jak mówić, by inni słuchali?
- Feedback jako narzędzie budowania zadowolenia z siebie i efektywności zawodowej
- Autodiagnoza stylu komunikacji – jakim uchem słucham? jakimi ustami mówię? Płaszczyzny wypowiedzi von Thuna
5. Budowanie pozytywnych relacji w środowisku zawodowym
- Zaufanie i otwartość podstawą skutecznej współpracy
- „Gry i transakcje” między ludźmi – jak nie dać się „wkręcić” w kontakcie z innymi?
- Dobrze działający zespół – dysfunkcje zespołowe według Lencionego

INFORMACJE ORGANIZACYJNE
- Szkolenie odbywa się w godzinach 9:00-17:00 z godzinną przerwą obiadową
- Zajęcia odbywają się małej grupie – do 12 osób.
- Miejsce: Ośrodek Intra, ul. Aspekt 44, Warszawa
TERMINY
- 3-4 października 2022 r.
- 12-13 grudnia 2022 r.
Brak produktów
Niniejsze szkolenie może zostać zwolnione z podatku VAT, jeżeli ma ono charakter kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego i jest finansowane ze środków publicznych w co najmniej 70%. W celu potwierdzenia spełnienia powyższych warunków należy wypełnić Oświadczenie, które znajduje się tutaj.